Sunday, June 21, 2009

Hari Untuk Bapa

Meh sini semua..nak kenal kan korang ngan ayah aku. Kot2 la leh sangkut jadi pak mertua sesapa..hehe

Nama : Ahmad Kamal
Umur : 55 Tahun
Kerjaya : Bekas Tentera - Pegawai Waren 2

Erm..bila bercerita tentang bapa / ayah / daddy (cam poyo je bunyi) / papa (meluat dengar bila abg aku bahasa kan diri dia papa ngan awek dia ) macam tak brape 'meriah' je bunyi kan..xmacam cerita tentang mak2 kita...biasanya kita lebih rapat ngan mak memasing..jarang aku tengok anak2 yang rapat ngan ayah kecuali bapa tunggal cam kisah chef Wan tu..xpe la..memasing punya selera kan..

Aku bersyukur sangat sebab still ada ayah. Cuma skang ni dia tak brape sihat, kena penyakit Parkinson- dah masuk tahun ke2. Alhamdulillah, xbrape teruk sangat cuma pergerakan dia agak terhad skit. Nasib baik mak aku ada, so dia la yang jaga ayah kat umah. Kalau korang nak tau, ni la salah satu sebab knapa aku tak duduk menyewa sendiri. Biarlah aku duk ulang alik jejauh pi keja asalkan aku tak jauh daripada mak ayah, bukan pe kalau pape jadi susah..aku xnak menyesal kemudian hari..selagi diorang ada, selagi tu aku duk ngan mereka.

Berbalik pada kisah ayah aku, erm..dia ok..xbrape garang. Masa muda dulu sebijik cam aku..hehe..Rasanya xde pe yang aku tak puas hati kat ayah aku..cuma kalau ada perselisihan faham skit2 tu ada la..tp adat la tu kan..Rasanya aku anak kesayangan dia..huhu..sebab semua rahsia, dia slalu cerita kat aku..aku pilihan pertama untuk dia bercerita itu dan ini.

Sempena hari bapa ni, walaupun ayah xbaca blog aku..(klu baca sure kata aku merepek..pastu tanya pasal awek..adoii) aku nak ucapkan Selamat Hari Bapa

"Ya Allah, ku pohon pada Mu..semoga kau panjangkan usia ayah ku..berikan dia kekuatan dalam menghadapi sisa hidup di dunia ini. AMIN "

p/s :Lambat skit aku post entry pasal hari bapa ni..bukan tak ingat cuma baru bgn tdo..sebab aku kerja malam.

11 comments:

AniS GalaXy said...

moga mal menjadi anak yg soleh.
dan suami yg soleh...
SELAMAT HARI BAPA utk EN AHMAD KAMAL


beruntung GF mal.
anis kah???
opss lari....
ader yg kejar siap dgn penyapu

aizul marcello said...

slamat hari bapak!!!

shakerh said...

tido pukul 10 pg ye. bangun pukul berape je?

peridot sepi said...

mal, jaga ayah baik baik...

Unknown said...

kim salam kat abah akmal k?

reramarama said...

wohohohohoo....

yup! ko mmg kesayangan, dan yang tak pernah merasa tali pinggang askar die langsung!!!!! :P :P
sbb sangat disayangi kan... :)

*akku menyuarakan rasa tidak puas ati bg pihak abang ko* hahahahahaa....
x pepasal! :P

syaf said...

good son..jage ayah 2 bagus2 k..
wo ade gak anak yg macam kamu ni...korban kije jau2 pon still lepak ngan family
bagus....moge kamu diberkati

farish izaryl @izreez said...

happy father's day! hehee

Ct Arina said...

seLamat hari ayah!
saye pon syg ayah saye..
^_^

heng said...

selamat hari bapa, good son!

Anonymous said...

wow wee....baru terjun kat blog nie...n terbaca entri ni..i know u..but maybe u don't recall me..heheh...anyway..ketahuilah bahawa setiap ayah mahukan kebahagiaan untuk anaknya...that's why dia selalu tanya anak dia ada awek ke tak...n... kita takkan faham apa yg orang lain alami melainkan kita benar2 berada disituasi dia...