Tuesday, October 13, 2009

Interview M.A.S


Hai korang ! Miss me? Sure kan..ada yg sibuk duk tanya bila nak update blog. Ni..ngah update la ni. Baca la pepuas ya.

Actually mcm xde cerita nak share ngan korang sebab tu aku tak update. Tapi rini ada something yang aku nak share ngan korang. Pasal interview ngan MAS. Macam best je bunyi kan..hehe..Memang best pun sebab aku berjaya memberanikan diri g interview tu setelah dipaksa oleh beberapa anasir baik yang nak tgk aku berkembang maju kehadapan. =)

Interviewnya sabtu lepas - Perghh!! Ramai gila umat manusia bergelar lelaki dan juga separuh lelaki yang datang nak interview jadi steward kat MAS tu..Lebih kurang 1200 ok ! Macam2 spesis ada, yg gemuk, kurus, tinggi, rendah, botak, ensem, hodoh, kacak, muka biasa2 termasuklah mat rempit. Kalau ada si gadis, sure berangan dan teruja nak memilih buat bakal laki..

Ada gaya cam steward tak? huhu

TETAPI..hah..ni nak share pengalaman, bukan senang nak jadi steward ok. Bayangkan aku dapat num giliran 1055 , gara2 member yang tak prepare nak dtg interview. Daripada kul 10.30pg sampai la ke pukul 7ptg, baru la sampai turn aku masuk bilik interview..dalam 20minit camtu dah selesai..diulangi 20minit..tapi nak menunggu dekat 9 jam ! Memang azab..tapi aku puas hati sebab berjaya g peringkat seterusnya. Lepas sesi interview, kitorng terpilih g next stage, check grooming..dan aku org terakhir yang keluar bilik grooming tu..Tak kisah la janji terpilih g next stage keesokan harinya iaitu hari ahad lepas.

Dalam reramai 1200 org tu tak ramai pun yg dapat g 3rd stage, ada la dalam 100 -200 org. So leh gak la aku berbangga jap. Tapi kat 3rd stage aku tak berjaya g final stage, sesi interview terakhir dgn org2 kuat MAS..Huhu..Kecewa tu tak la sangat sebab niat hati just nak teman member sambil menyahut cabaran kengkawan. Tapi xpe , walaupun tak terpilih, banyak benda aku belajar masa g interview tu. Salah satunya aku jadi lebih konfiden ngan diri sendri....Owh! Tak lupa juga bersyukur dengan kelebihan yg aku ada..

p/s : tak sabar nak try lagi !!!

13 comments:

Amir Rayyan said...

wah....congrats dude....next time sure smpai final stage....keep it up....all the best...

noorafzan.blogspot.com said...

wah, 3rd stage tuh..
next time try lagi..
usaha tangga kejayaan~

Pojiepooh Abdullah said...

Nice try!
Pojie pun dulu almost sampai for the final stage tp hampa..
Try next year tp dah overweight plak terus kne reject awal2.. haha..
Now tpksa kasi turun dulu berat n bdn kasi cantik baru leh lepas!
Hohoho..

Hazzy Ishak said...

next time try lah lagi...
boleh dpt punya

Just_najmiE said...

wow, steward.. kenapa tak lepas 3rd stage?.. ada kriteria tertentu kan?..

and congrats coz dpt increase ur self confidence.. (^^,)

farish izaryl @izreez said...

hahha ok la tu expirience kan! rizz smpai 2nd stage je hahaha

Cedric said...

oWh.. So thats the story lah.. Keep it up dude =)

syaf said...

wooo daystnyer...
alhamdulillah ler 2..
at least pengalam 2 bagus pew wei
stage 3 pon wokey gak
aku pon nk p try someday,,,
ko rase aku buley x??
hahah

Mr. tercabut said...

congrate!! nice topic to share!

Unknown said...

mengumpat aku kat blog...nnti aku amik ko lmbt lagi...dah nk abis interbiu,baru aku amik ko k...tp enjoy siot interbiu tu...sebab rasa tercabar lak lelaki smua...salu interbiu mix laki+ompuan...last stage lagi kita kan?huhu!

niesz said...

ok la tu dpt masuk sampai 3dr stage..
its ok..
nex time cube lg..

Kak M said...

hensem macam nie pun x dapat jadi steward ke? x tau la diorang nak yang macamana pulak

+~Jimmy~+ said...

congrat dude..