Sunday, June 12, 2011

Sikit Sikit Lama Lama Jadi Bukit

Selalunya aku tak amik pot sangat apa "org kata"
Tapi bila org kata " SIKIT SIKIT LAMA LAMA JADI BUKIT" rasa mcm teruja plak nak try.
Benda baik xsalah kot kalau kita cuba.


Berbekalkan tabung berWANG yg sangat comel, aku rasa misi aku berjaya & membuktikan kadang kala apa "org kata" tu betul.


Dalam masa 5 bulan, beruang comel tu penuh berisi. Tak sia2 aku "benci" kat coin, kalau tak memang xkan berhasil kot.


Inilah hasilnya, kombinasi coin 50sen, 20sen dan 10sen. Jumlahnya boleh buat aku isi minyak kereta untuk 2 bulan or menginap di service apartment selama 2hari dgn menggunakan staf rate ;p kira berbaloi gak la kan


Dalam banyak2 coin tu terjumpa la plak 3 keping duit 50sen lama. Uniknya duit keluaran tahun 1967 ni sebab tengah2nya terbelah dua, seolah mcm biskut oreo.


Kalau ikutkan usianya dah 44tahun dan bila di semak harganya, dalam www.mudah.my ada org pernah tawarkan harga jualan RM3500 utk sekeping !!! Wow! Betul ke tidak nilainya aku xtau sebab duit mcm ni memang susah nak dapat dan memandangkan usianya yg agak veteran tu xmustahil rasanya kalau ada yg berminat.

p/s : dulu kecik2 mak slalu pesan, ada duit lebih jangan lupa menabung

6 comments:

FeeQ said...

perghhh isi minyak kete 2 bulan.. bnyk tuuuuuuuuuuu.. nk cket.. kir duit raye arr... xpon duit banje buke pose.. wahahahahaha

[k]o{q}i[n] said...

style bro...akunya coin pun x byk mcm ni lg...huhu

Invisible Me said...

byk bebeno.
tgh mengumpul jugak.

Neyra Shazeyra said...

tahun 1967 pnya mmg sangat laku

alyachan said...

byk nya :) bgus betol simpan

deq noor said...

bagusnya kamu... :)
drop by 2 say hi!
http://deqnoor.blogspot.com/