Sunday, August 30, 2009

"MERDEKA" kah KITA ?

Esok 31 Ogos 2009
Genap 52 tahun Malaysia merdeka

Alhamdulillah..sebagai anak selepas kemerdekaan, aku bersyukur sangat dengan pencapaian yang negara kita capai sekarang. Paling penting, Malaysia kekal sebagai negara yang aman damai dengan penduduk yang berbilang kaum dan agama. Bukan senang kan nak duduk dalam negara yang berbilang kaum ni.


Tapi korang faham ke apa tu erti kemerdekaan? Aku tak brani nak cakap pape sebab yang aku tau aku bersyukur jadi anak Malaysia. Tapi apa yang aku lihat, dengar dan rasa, tak ramai yang faham apa tu erti kemerdekaan. Korang? Ntah la...tepuk dada tanya selera.


SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN
YANG KE 52
UNTUK SEMUA RAKYAT MALAYSIA
YANG MEMBACA BLOG AQMAL ARISTA

5 comments:

.:: ApiSBudaKBaiK::. said...

salam.... bagi aku erti kemerdekaan adalah bebas dari segala hutang n boleh berdikari.... skang aku tengok bebudak la ni... dok asyik mintak wit kat orang tua... bukan nak bg wit kat parent diorang... bila lg nak berbakti pada orang tua diorang... sementara UMUR masih ada, sementara SELERA masih dirasa, dan sementara KEKUATAN masih di dada... pk2 kan lah....

Double N (Naz Nasir) said...

salm merdeka aqmal

easzasif said...

jangan lupa baca blog ez k..
n erti merdeka buat ez..kat blog 2..hehe
cuma yang penting camne kita harus tempuhi cabaran yang bakal mendepani kita..

j4l4k said...

Merdheka adalah liberalisme yg menentang idea-idea konservatif ortodoks yang berfikiran sempit.Merdheka juga penawar bagi sekularisme yang meracuni kerohanian. Adakah anda merdheka jika masih menjadi hamba yang dibelenggu rantai2 maSALAH serta ketidakpuasan & kesetiaan mengikut suara majoriti yang bengkok & tak pasti.Merdheka atau tidak...jaman berubah erti merdheka ikut sama berubah...MERDHEKA kan minda gua.

noor afzan said...

selamat hari merdeka bro...