Thursday, August 27, 2009

"Seloka" - Bila Puasa


Bila puasa
Orang sibuk nak berniaga
Tapi bukan semuanya ikhlas
Sedapnya tidak
Sibuk nak cari untung

Bila puasa
Orang sibuk g pasar ramadhan
Tapi yang di beli bukan semuanya makan
Banyak yang membazir
Sibuk nak tunjuk diri tu puasa

Bila puasa
Orang sibuk nak jaga badan
Tapi bila berbuka tak ingat dunia
Penuh semeja makanan
Sibuk nak diet tapi tak pandai

Bila puasa
Orang sibuk nak tambah pahala
Tapi ramai pura2 suci belaka
Bila dah raya
Sibuk tambah dosa balik

Bila puasa
Orang sibuk nak kemas rumah
Tapi kenapa time nak raya je?
Hari lain tak penting ke
Sibuk sampai malas nak mengemas

Bila puasa
Orang sibuk nak serba baru
Tapi tak kira budget yang ada
Lepas raya semuanya papa
Sibuk gali lubang tutup lubang

p/s : Entry ni saja suka-suka, sementara tunggu waktu berbuka. Cuma sekadar pesanan penaja.

6 comments:

Abang Zulfadhly said...

mmg pnoh bermakna kata2 tue bro.. ekekekekke..

noor afzan said...

mmg kena la dengan situasi sekarang bro..
bagus2..
mmg raami camtuh..
susah nak cakap la kan~

aMir RaYYaN said...

semoga kita ikhlas...bila nk bbuka sesama ni...huhuhuh..da lama kot x jmpa...

syaf said...

betul 2 akmal....
memang tidak syak lagi...
sangat suke ngan semue statmnet itew...

farish sinclair said...

haha suke sgt thz n3 =p

cik yaya said...

haha..btl3..
nway,slmt b'pose k:)