Wednesday, March 25, 2009

J.E.J.A.N.T.A.S - Satu Kemudahan

Pagi ni aku bangun kul 5.50...walaupun malam td aku tak sengaja tertdo lambat..hehe..wat kerja wajib aku pastu off latop jap, pastu mandi, solat subuh, sarapan roti ngan sambal sardin..bertuah sungguh rasanya..sebab pagi2 mak wat kan sarapan..ni la kelebihan duk ngan family..jimat dan selamat hehe. Dalam kul 6.30 gerak pi keja...sebelum kuar tu sempat gak manja2 ngan Didi, tgu dia makan jap..baik sungguh Didi pagi ni..rasa cam nak geget je ahaks!

Nak dijadikan cerita on da way xbrape jauh dpd stesen komuter Sg Buloh tetiba je ada mahluk hitam melintas..nyaris2 aku nak langgar dia, ZUSSSS...laju je dia lari..!! Ya Allah !! Ko nak mampos ke #%$#^%^ !! Xpasal berdosa je pepagi sebab mencarut..huhu..hilang trus mood riang ria aku... ASTAFIRULLAHALAZIM!!!  
Masalahnya yg melintas tu mamat NEGRO..
Dah la ko hitam pakai plak serba hitam..ko ingat ko chanteq pakai serba hitam!! Fuh..!!! memang aku maki gila NEGRO tu..padahal langkah brapa tapak je ada jejantas...sengal punya orang..pas dia melintas ada la plak 2-3 ekor mamat tanah seberang ikut lintas sama.


Beberapa minit lepas (rasanya 10 minit kot..heheh ) tu aku ternampak plak kucing kena langgar kat JALAN KUCHING..huhu..Ya Allah..! Sebak plak rasanya bila tgk..tp memang sepanjang perjalanan aku dari Sg Buloh ke Bukit Bintang ada lebih kurang 4-5 ekor bangkai kucing ngan anjing yg dah kena langgar..penyek dan hancur begitu jek..alangkah bagusnya klu mereka disediakan kemudahan  melintas jalan macam jejantas...pasti mereka lebih selamat..dan pasti mereka lebih bijak dalam menggunakan kemudahan yang disediakan..xmacam kita manusia..kemudahan dah ada tp xbijak nak gunakan..MELINTAS BAWAH JEJANTAS...tak ke bodoh namanya...klu ya pun nak cepat jgn la nak menyusahkan org lain...xkena langgar menyusahkan sok lusa mati kena langgar lagi menyusahkan..wat jam jalan jek...

p/s : GUNAKAN JEJANTAS DENGAN BIJAK !


7 comments:

my name is KARL said...

b.e.n.g.a.p namanya

rizz said...

tulah skang klau xpkai jejantas pon kena denda 300hengget..jauhnya aqmal dri sg buloh ke bb tuh

aizul said...

huhuhu..taste tak kat abang negro? hahaa

Jal said...

biasa lh diaorg suke ambik jln jln pintas..... langgar je br diaorg sedar

||| PöJìé PööH ||| said...

ala jejantas xde eskalator..
jenuh nka pnjat tangga 1 per 1..
alasan sgt kan!
hiks ;p

amirrayyan said...

salam..ai dpt gak comment kt sini..heheh...hmm bgus entry kali nie..hmm tu la sikap sbnrnya..bila dh jadi habit mmg susah nk ubah..hmm/...

shamsulcairol said...

kerja wajib tu mandi wajib eh??? u mandikan je diaorg tu bwh jambatan or jejantas...sure lps ni pandai gunakan!