Monday, May 18, 2009

Orang Kata ! - Aku Rasa - Korang Fikir?


Orang kata " Hidup ni penuh dengan dugaan dan cabaran "
Aku rasa cabaran dan dugaan lah yang menjadikan kita lebih " HIDUP "

Orang kata  " Cinta itu buta "
Aku rasa kita yang BUTA sebab kekadang tak nampak apa itu cinta

Orang kata " Bagaikan pungguk rindukan bulan "
Aku rasa hebat lagi RINDU seorang ibu yang anaknya tak reti nak balik berbulan - bulan

Orang kata " Hidup tak semestinya indah "
Aku rasa SAMA je apa yang kita dapat cuma bezanya kita sendiri yang kena bijak nak corak kehidupan sendiri. Yang penting jangan cepat mengalah dan busuk hati ngan orang lain

Orang kata " Jangan suka berangan "
Aku rasa angan - angan boleh jadi KENYATAAN sebab dengan berangan kita boleh motivasikan diri. Yang penting mesti fikir positif bukan negatif dan sangat sensitif

Orang kata " Lelaki jalan pegang tangan tu gay "
Aku rasa orang Malaysia je suka FIKIR macam tu. Kat negara Islam lain macam Pakistan, benda ni pekara biasa yang boleh kita nampak hari - hari. Tapi kenapa bila perempuan bertudung jalan pegang tangan, kita tak cakap mereka lesbian?

                                                         
Orang kata " Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul "
Aku rasa yang memandang tak rasa berat mana pun. Alih - alih kita pandang dan cakap KESIAN tapi tak cuba nak membantu. Biasalah,  ramai yang suka melihat daripada membantu

Orang kata " Aku hensem "
Aku rasa sangat BERSYUKUR sebab ni rezeki aku kat dunia. Memasing punya kelebihan kan. Akhirat sok kita semua sama. Yang penting jangan cemburu sangat dengan rezeki orang lain

KORANG FIKIR ?

18 comments:

ouh, izharrashid. said...

Orang kata " Lelaki jalan pegang tangan tu gay "
Aku rasa orang Malaysia je suka FIKIR macam tu. Kat negara Islam lain macam Pakistan, benda ni pekara biasa yang boleh kita nampak hari - hari. Tapi kenapa bila perempuan bertudung jalan pegang tangan, kita tak cakap mereka lesbian?


betul2.. tu caring jek sebenarnye...
bkn ade pape pon..

Aqmal Arista said...

Haha..betul tu..cuba tgk brapa ramai Bangla2 jalan pegang tangan. Xkan diorg tu semua gay?

putra said...

kalau kat UTM ada foreigner pak arab tu kalau jumpa siap cium pipi lagi..suka tgk!!..heee

Aqmal Arista said...

cuba plak kalau ko cium pipi member..mesti kaw2 kena kan..huhu

AkuAyie said...

papepun... dlm hidup ni, pikir positif jek..
=)

arJuNa jaLaNan said...

Orang kata " Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul "
Aku rasa yang memandang tak rasa berat mana pun. Alih - alih kita pandang dan cakap KESIAN tapi tak cuba nak membantu. Biasalah, ramai yang suka melihat daripada membantu

*ak juga rasa begituu..hurm,hny doa wt mereka yg ak mampu skrg ney..so,byk2 kn laa kita berdoa!! wuuuu~ ;P

HaMz said...

ringkas tapi penuh makna dan ianya benar dalam kehidupan kita pada masa kini.. fikirkanlah.. :D terima kasih atas nasihat ini.. :D

Cik AniS GalaxY said...

Orang kata " Aku hensem "
Aku rasa sangat BERSYUKUR sebab ni rezeki aku kat dunia. Memasing punya kelebihan kan. Akhirat sok kita semua sama. Yang penting jangan cemburu sangat dengan rezeki orang lain

bgs2,..muhasabah diri byk2..huhu
org selalu kata anis x comel
tp anis ttp kata anis comel. sekian time kasih

p/s : dunia hanya sementara. kite yg mencorak, menggerak dan melaksanakan segalanya. yg penting diri sendiri. betul x mal??

AlexAlabasta said...

That's the spirit~!!!

Aqmal Arista said...

Ayie : ya betul..!! 10 markah utk ayie..! hehe

Arjuna : giv me 5 !!

Hamz : thanks sudi baca.. ;p

Anis : hahaha..ya ! anis sangat comel bila komen cam gitu.. :)

Alex : and i luv it ;p

kaery said...

hahaha yg last tu i x stuju... (",)

mu - iz said...

Orang kata " Lelaki jalan pegang tangan tu gay "
Aku rasa orang Malaysia je suka FIKIR macam tu. Kat negara Islam lain macam Pakistan, benda ni pekara biasa yang boleh kita nampak hari - hari. Tapi kenapa bila perempuan bertudung jalan pegang tangan, kita tak cakap mereka lesbian?

stuju sgt ngn stetmen neh.. aser2 org Malaysia neh jek pk cmtuh sbb adat.. in fact klu ader yg nk komen mst kate "kite neh org mlayu, org timur.." tp xrmai pn yg kate "kite neh org islam..".. tol x..?? pdhal foreigner cm pakistani, iranian, iraqi, bangladeshi, vietnamese tuh klu jmp cium2 pipi, pgang tgn tuh ok jek, kmsraan kn.. cume biler xdek dlm adat mlyu, mule kne kondem..

p/s : suke pgang tgn sndri jek.. ;-p

rizz said...

hahaah pelik kan lelaki xley pgg tgn lelaki..pgg bhu jela pasneh haha larik

pjoe said...
This comment has been removed by the author.
arJuNa jaLaNan said...

hey..
nak up skitt..giv u 5 cm xbesh rr ;P
so,i giv u 10..15..20..25......100!!
haha~ ;P

gazyCristiano said...

Pikiran M'sian nie kolot sometimes. Not all but majority la. Apa salahnyer klu pgg tgn jer? Tak kacau korang pun... SMS nagn laki pun kenak tuduhan Gay sometimes!!! lawak sik?

Aqmal Arista said...

Kaery : xstuju xpe..xkisah pun.. ;p

Muiz : jgn lupa letak losyen kat tangan ya..huhu

Rizz : pegang bahu, cangkung pastu jalan cam itik..mesti rizz suka kan... ;p

Pjoe : loh..dah komen delete plak...

Arjuna : mekaseh...esok amik sijil penghargaan k...

Gazy : ntah la..kadang2 benda kecik pun org suka nak jadikan isu kan..

A E D A said...

yang oarang kata "aku hensem" tu, perlu ke?haha