Tuesday, June 30, 2009

Kembali Senyum


Alhamdulillah..rini aku dah 100% sihat selepas 12 hari kena gastrik..Ya Allah !! 4 hari terakhir tu memang seksa rasanya..nak jalan pun rasa sakit. Tapi sakit camne pun ritu, aku still pi keja...degil kan! Sebabnya aku xsuka amik MC, xsuka nak menyusahkan orang lain untuk cover shif aku, tapi org lain asal sakit skit je nak MC . Memang sepanjang kerja dekat 3 tahun ni aku xpernah amik MC, kecuali masa eksiden ngelak kucing kat Jalan Kucing awal tahun ritu..


Untuk korang yang amik berat, bagi petua itu ini dan ofer itu ini..sekali lagi aku nak ucapkan terima kasih bebanyak..Jangan risau sebab aku dah
kembali senyum =)

Monday, June 29, 2009

Se' Petang Bersama Didi




Buah hati aku..Didi Arista...si kucing bertuah yang berjaya mengubah perception aku kat kucing. Masa kekecik dulu cukup anti ngan kucing...asal nampak je mesti aku hambat jejauh..nak2 lagi time mereka nak
" melepas " blakang umah...abis kebun aku dikerjakan..

Tapi skang tak lagi..sejak dapat Didi aku cam suka sangat ngan kucing. Didi baik..manja plak tu..dia la yang slalu sambut aku balik keja. Pantang nampak mesti mengiaw..mintak dibelai..dengan orang lain dia boh layan...kalau aku xde dia tak brani nak keluar...duduk je dia sesekor dalam sangkar, bila aku yang buka kan sangkar baru la dia nak keluar.
Paling best , Didi memang " suka bergambar "..diam je dia kalau aku suh pose

Kan best kalau Didi boleh bercakap..sure dia boleh faham apa aku rasa.

Xde la aku pendam semua dalam hati..

Erm...ntah la...

Yang pasti aku sayang Didi...



Sunday, June 28, 2009

Hingga Akhir Waktu ( KITA )



( 25 Jun 09 - 1.45 Pagi )

Ku cuba untuk melawan hati

Tapi hampa terasa di sini tanpamu

Bagiku semua sangat bererti

Ku ingin kau disini

Tepiskan sepiku bersamamu

Tak kan pernah ada yg lain disisi

Segenap jiwa hanya untuk mu

Dan tak kan mungkin ada yg lain disisi

Ku ingin kau disini tepiskan sepiku bersamamu

Hingga akhir waktu ...

Friday, June 26, 2009

ke - S.A.K.I.T - an


Aku SAKIT
Seminggu dah
Cuma 2-3 hari ni seksa sangat rasanya
kena GASTRIK..malam tadi gi klinik
kena pi refer HOSPITAL plak
takut ada masalah dalaman
Orang kata sebab aku STRESS..ntah la..maybe KOT

Buat KAMU..KAMU dan juga KAMU
Thanks sangat2 sebab amik berat
Tapi sory..aku xblh terima semua ofer tu
Bukan jual mahal cuma nak menJAGA HATI

INSYA'ALLAH...aku OK!!

Tuesday, June 23, 2009

" Kekasih " Paling Wangi

OMG !! Aku jatuh cinta lagi..

Bukan dengan Rubi..bukan dengan Rosalinda..bukan juga dengan Cinta Laura yang ter'gedik2 kat TV3 tu..tapi dengan haruman
Mont Blanc - Starwalker..

Walaupun dah lama kat pasaran, tapi kesedapan aromanya baru je berjaya menusuk hidung aku beberapa hari yang lepas. Perghh...memang mampu menggoda anak dara dan juga janda2. Baunya xbrape 'keras'...tu yang aku suka..dan disebabkan baunya lah big bos aku yang selama ni angkuh bila berjalan,leh masuk opis aku jap sebab nak try bau...

Sunday, June 21, 2009

Hari Untuk Bapa

Meh sini semua..nak kenal kan korang ngan ayah aku. Kot2 la leh sangkut jadi pak mertua sesapa..hehe

Nama : Ahmad Kamal
Umur : 55 Tahun
Kerjaya : Bekas Tentera - Pegawai Waren 2

Erm..bila bercerita tentang bapa / ayah / daddy (cam poyo je bunyi) / papa (meluat dengar bila abg aku bahasa kan diri dia papa ngan awek dia ) macam tak brape 'meriah' je bunyi kan..xmacam cerita tentang mak2 kita...biasanya kita lebih rapat ngan mak memasing..jarang aku tengok anak2 yang rapat ngan ayah kecuali bapa tunggal cam kisah chef Wan tu..xpe la..memasing punya selera kan..

Aku bersyukur sangat sebab still ada ayah. Cuma skang ni dia tak brape sihat, kena penyakit Parkinson- dah masuk tahun ke2. Alhamdulillah, xbrape teruk sangat cuma pergerakan dia agak terhad skit. Nasib baik mak aku ada, so dia la yang jaga ayah kat umah. Kalau korang nak tau, ni la salah satu sebab knapa aku tak duduk menyewa sendiri. Biarlah aku duk ulang alik jejauh pi keja asalkan aku tak jauh daripada mak ayah, bukan pe kalau pape jadi susah..aku xnak menyesal kemudian hari..selagi diorang ada, selagi tu aku duk ngan mereka.

Berbalik pada kisah ayah aku, erm..dia ok..xbrape garang. Masa muda dulu sebijik cam aku..hehe..Rasanya xde pe yang aku tak puas hati kat ayah aku..cuma kalau ada perselisihan faham skit2 tu ada la..tp adat la tu kan..Rasanya aku anak kesayangan dia..huhu..sebab semua rahsia, dia slalu cerita kat aku..aku pilihan pertama untuk dia bercerita itu dan ini.

Sempena hari bapa ni, walaupun ayah xbaca blog aku..(klu baca sure kata aku merepek..pastu tanya pasal awek..adoii) aku nak ucapkan Selamat Hari Bapa

"Ya Allah, ku pohon pada Mu..semoga kau panjangkan usia ayah ku..berikan dia kekuatan dalam menghadapi sisa hidup di dunia ini. AMIN "

p/s :Lambat skit aku post entry pasal hari bapa ni..bukan tak ingat cuma baru bgn tdo..sebab aku kerja malam.

Saturday, June 20, 2009

" Lamaran " 2 Konsert

1. Konsert SATU Dato' Siti Nurhaliza

Encik X : awak minat siti tak?
Aku : erm..xbrapa sgt tapi layan gak la 2..3..4..5.. lagu dia
Encik X : Ooo..pernah tengok konsert dia?
Aku : dia pernah buat konsert ke? (haha..dah aku xminat..so aku tak amik tau pun)
Encik X : La..pernah la...nak g tengok tak nanti?
Aku : Bila ?
Encik X : 26 -28 Jun ni..jom ah...
Aku : nanti saya check tabung beruang kat umah...kalau cukup leh la pi
Encik X : hahahahah...abg belanja la.
Aku : (nak goda aku la tu kononnya )
Aku : wuissh...xpe la..xberbaloi belanja benda yang saya tak minat..

# 2 kali aku tolak..mamat ni still ajak aku pi..xmau ah..baik duk umah tgk Buletin Utama

2. Konsert Lelaki Ini Anuar Zain

Adik Manis : awak...free tak nanti awal bulan?
Aku : bulan lepas ke bulan depan?
Adik Manis : bulan depan la wakkkk ..ngengada la
Aku : (uhh..gedik tul pompuan ni)
Aku : ooo...xtau lagi..rasanya keja kot
Adik Manis : xde..saya nak ajak awak teman pi tgk konsert Anuar Zain..akak saya dapat tiket free yang RM200 punya
Aku : wah!! RM 200 ? duk depan ek?
Adik Manis : yup..jom la...saya dah ajak member tapi ramai xdapat pi
Aku : ( owh!! kiranya aku pilihan terakhir la ni)
Aku : Erm..rasa macam nak pi tapi xtau la keja bila masa tu
Adik Manis : ala..awak ni asyik kerja je
Aku : dah tu..kalau tak kerja sape nak bg duit? awak ke?

# aku janji kat dia kalau dapat pi aku bagi tau, last2 dia inform dah ajak org lain..huhu