Monday, November 9, 2009

' Sardin ' Malaysia


Sape yang tak pernah makan sardin? Tipu la kan kalau ada yang cakap tak pernah. Tapi aku tak kisah pun korang pernah makan ke tak..saje je tanya buat pembuka bicara.

Entry kali ni aku nak share something pasal sardin.
Sardin cap MALAYSIA!

Mana2 ada je, tapi lebih senang nak dapat kat bandar2 besar lebih2 lagi kat KL. Waktu yang sesuai untuk menikmatinya ialah time break1st ngan dinner. Sardin ni lain daripada yang lain,
sebab di isi padat sepadat yang boleh. Bermacam-macam saiz dan jenis ikan ada kat dalam, kecik,besar,gemuk,kurus, semuanya ada. Selagi ada ruang, akan disumbat..disumbat..dan terus disumbat. Kasihan pada ikan2 yang kecil dan lemah. Tapi nak buat camne, itu aja termampu.

Rasanya boleh la tahan tapi yang lagi best dia punya bau. Kalau pagi2 xpe lagi sebab time tu ikan yang ada semuanya segar dari ladang...Eh! Bukan...segar dari bilik mandi yang kemudiannya disembur dengan pelbagai jenis pewangi mewah dan juga tiruan dari Petaling Street. Tapi kalau hidang dalam waktu puncak or time2 dekat nak dinner tu...Perghhhhh...aromanya sungguh mengasyikkan....lebih2 lagi kalau ada ikan import. Ikan import ni kalau jenis putih xpe lagi..best skit kalau nak dibandingkan dengan ikan2 import yang gelap..Sebab yang gelap ni la yang kerap menghasilkan bau yang hanyir untuk dihidu.

Cari dan lihat..then korang akan faham maksud aku.


p/s : Sardin yang aku maksudkan kat sini adalah sistem pengangkutan awam kat Malaysia termasuk Monorail, bas, Komuter dan juga LRT.

7 comments:

Anonymous said...

hahaha..
setuju sgt2!!..
ikan yg plg tak thn, ikan gelap..
woosh..baunyer walau berdiri sekaki kadang2 dpt hidu gak..
kalo seekor takpe r leh thn lagi, kang naek "sekawan" ikan gelap, wah ambipure pun kalah..

Just_najmiE said...

ewwwww, geli!! (>_<)

Amir Rayyan said...

sistem kita masih byk kurang..huhuh.///x mcm UK...yezza...UK....

farish izaryl @izreez said...

hahah kann nsib i jln je muahhaa

CokelaT_panji_loCop said...

pG2 aD gAk yg KuRanG SeGaR BaUnyeR
yG x manDi la

niesz said...

eeuuww!!mesti bau ketiak..buchuk! betul2 cam sardin..sardin pon kalah nih..

Rabelicious said...

agak racist di situ.. lol!