Thursday, January 7, 2010

yang patut KAU"org" tau..

Dalam tempoh masa setahun :
  • purata aku send sms sebulan 1500++
  • aku abiskan rm300-rm400 utk bil telipon
  • aku lebih pentingkan org lain daripada diri sendri
  • aku lebih amik berat pasal org lain berbanding diri sendri
  • aku lebih sanggup berkorban utk org lain dpd family sendri
  • aku lebih banyak abiskan masa fikir pasal org lain dpd fikir pasal diri sendiri
  • aku lebih banyak dengar lagu sedih dpd lagu happy2
  • emosi aku lebih banyak terganggu
  • aku lebih menghargai dpd dihargai
Bukan nak mengungkit cuma nak ingat kan diri sendri. Bukan nak minta 'award' cuma nak rasa dihargai. Yang seterusnya biarlah mcm tu aja. Skrip dah tertulis..aku cuma ikut aja.

p/s : entry ni lahir dari ati, kadang2 kita tak sedar apa yang kita buat..walaupun yang kita buat tu tak tercapai dek akal.

9 comments:

AkU said...

mmmm..btol la abg aqmal..kekadang kta leh mementingkan org lain dri sendiri...vut at the end..mm..

Double N (Naz Nasir) said...

memang kadang2 kiter tak dihargai langsung....
Tapi ko patut bngga sebab ramai suke ngn ko, n ader gak yang amik tahu pasl ko walau ko tak sedari... jgn sedih2

Amir Rayyan said...

Hakikatnya itulah kita...kehendak diri melebihi kemampuan...cukup sekdar melihat insan2 disisi gembira..biar hati sentiasa ada rasa sepi...rasanya sepi juga indah...cari dan rasai mal....jg diri....senyum selalu...:)

farish H said...

ala sayu je bce...sbr okay.smpai mse org tu nmpak kebaikan yg akmal wat slme ni

ifin said...

setuju..

Anonymous said...

azraf: same like me...papepon truskan hidup dgn org yg dpt menggembirakn kita aqmal....make our life happy...:)

princess shrek.ijo said...

itu lah kita..tak sama dengan apa yang ada pada diri orang lain.
hepi2 kan diri mu selalu tak kira siapa pun orang yang berda di sekeliling kita...
itu lah hakikat kehidupan.

LaDies 09 said...

betui2...hee

Anonymous said...

betul tue, tapi kadangkala kita juga x sedar org lain menghargai kita, tapi kita rasa kita yg slalu berkorban...bila dah sedar, dah terlambat...hu

alinnilza