Friday, November 5, 2010

Taman Burung Kuala Lumpur

Lokasi : Taman Burung Kuala Lumpur - TBKL

Waktu : Beberapa hari yang lepas

Cuba baca tu... :)

Last aku masuk kat TBKL ni kalau tak silap masa umur 9 or 10 tahun, agak lama la gak kan.
Burung2 yang ada pun dah bertukar generasi agaknya.

Tiket masuk cuma RM20 je utk dewasa. Bunyi cam mahal ek? Huh! RM20 je pun...dgn duit tu la diorg guna buat beli makanan dan kos penyelenggaraan. So toksah la berkira sangat klu nak gi melawat, sebab memang berbaloi baloi pun tempat ni. Kat sini la korg leh intai macam2 spesis burung yang lain dpd yang korang slalu main tu... ;p tenang je rasanya.

Cantik sungguh ciptaan Allah
Nama dia Koko..tp dia Putih
Owh!! Geramnya!!
Betik bagus untuk sembelit...sb tu burung suka berak merata :)
Anak itik Tok Wi
Burung hantu ni comel sebenarnya kan....
Beliau sangat cantik !
Sape tak kenal bangau?? ni la dia...
Helang
Rasa cam nak bawak balik je...
Kan dah cakap betik tu bagus...

Tambah lagi koleksi peribadi

Sedar tak sedar dekat 2 jam gak aku kat dalam TBKL tu. Korg klu dah bosan xtau nak g mana, g la melawat jap. .daripada duk kehulu hilir jual muka kat Pavillion, baik g tempat camni.

6 comments:

NN said...

akhirnya dpt update kn

Ct Arina said...

nnt sy pegi ~_^
anak itik tok wi is itik paling cantik sy penah jumpe ~_^

feeq said...

g jln2 kat ctu ade kemungkinan kene berak burung x bro?

cham's said...

jinak-jinak merpati kaaaan? lebih sempoi kalo si dia kat depan mata...enjoy!

cham's said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

hmm..tp masa jenjalan kat sana tak jumpa plak merpati biasa..sumanya yang spesis nak pupus :(