ASTRO - Macam2 ada...daripada terbaik sampai la terburuk..dan tak salah aku cakap lagi banyak keburukan ASTRO yg aku nampak...Bukan nak suh boikot..Jauh skali nak menjatuhkan nama ASTRO..Tapi pengalaman aku smalam cukup menyakitkan hati..xtau la aku apa masalah diorg...rasa2nya korang pun biasa terkena macam ni.
Nak dijadikan cerita..petang smalam kan hujan agak lebat kat KL...Korang pun tau la kan..ASTRO tiap2 kali hujan mesti siaran problem..Pantang ada perubahan cuaca..mula la service curently not available..Tunggu punya tunggu..sampai ujan dah berenti still xdpt siaran..
Niat hati nak tgk ABPBH, last2 sampai kesudah tak dapat tgk. Guest pun ramai yang bising2 sebab xdpt nak tgk tv...jenuh aku nak jelaskan apa yang berlaku. Yang aku geram, dekat
20 kali call customer service diorg 74919866 - ni untuk pelanggan komersial..Paling lama dekat 1 jam aku hold, mesin yg jawab..dok ulang2 ayat yg sama..
" Anda akan dilayan sebentar lagi " dan total untuk kesemua 20 panggilan tu mencecah RM 60++..Cuba korang bayangkan betapa membazirnya...Satu membazir masa aku dok tunggu lelama...pastu membazir duit semata-mata dgr " Semua pegawai kami sedang sibuk,anda akan dilayan sebentar lagi "
Halllooooo...xkan la dlm tempoh 3 jam semuanya sibuk..koman2 pun 1 dpd 20 panggilan aku tu ada org jawab..
Tak logik betul..nak kata xcukup staff xmungkin..sebab sebagai satu kompeni yg dapat keuntungan berganda tiap2 bulan,xkan diorg tak mampu nak amik staff..Owh!!..Mungkin gak staff2 diorg malam tu amik MC, annual leave atau curi tulang sebab semua nak tgk ABPBH...
Pilihan terakhir, aku call toll free diorg 1 300 82 3838 ada org jawab...Aku terangkan kat dia masalah yg hotel aku hadapi...Tanya kat dia kot2 ada num lain yg aku boleh dail..Last2 dengan tanpa rasa bersalah beliau menjawab " Encik cuba je dulu sampai dapat " Huh!!! Jawapan yang cukup menyakitkan hati...K****A H***K ko nak suh aku cuba lagi..cukup la 20 percubaan pertama tu...servis korang memang S**K !!
Tahniah Nabil sebab ko lagi poplar dpd aku..huhu
Erm...kempunan aku nak tgk ABPBH..huhu..nasib baik si Nabil menang..happy gak la skit..bukan pe..aku ada gak submit borang undian tu...memang pilih dia pun...mana la tau ada rezeki slogan aku terpilih..dapat la kereta Nissan tu..hehehe.. AMIN!!!!
p/s : ni cuma pengalaman aku berurusan dgn customer servis ASTRO...korang sendri bleh nilai camne..
7 comments:
Memang lame la yg service line tu asyik suruh org 'please hold on... X zillion kali' when i called to complaint smthg.. Nak 'makan' cdt org la tu! Hujan ckit pun dah mati siaran!
wahahaa ala abp bh so so jeee
haha.. standard la tuh.. bkn stakat Astro je, in-fact mana2 Customer Service pun sama 2x5..
Maxis for example, cuba ko tgk brp byk kali aqu da amuk pasal diowg kt dlm blog..
sabar ek abg mal..astro mmg mcm tu....tapi setahu org staff customer service dia sgt ramai nk mmpus...
servis diorg memang S**K !!
klu customer lambat bayar 1 hari dah sibuk call bg reminder..bab duit laju je diorg..
Neil : mana tau staff diorg RAMAI NAK MAMPUS ?
klu ya pun amik la yg sihat2..yg leh idup lama..ahaks!!
servis dia agak lahanat!
aku sgt setuju!!
alalalal...
sian dia..
nti tggu n3 Pojie pasal ABPBH exclusive from backstage ok!
Post a Comment